تاریخ انتشار : 1395/6/24 8:36:11
حذف شرط خانه اولی بودن برای ساكنان بافت فرسوده
معاون وزير راه و شهرسازی با تاكيد بر اين نكته كه كاهش نرخ سود تسهيلات مسكن، فرصتي طلايی براي ساكنان بافت فرسوده به شمار ...

معاون وزير راه و شهرسازی با تاكيد بر اين نكته كه كاهش نرخ سود تسهيلات مسكن، فرصتي طلايی براي ساكنان بافت فرسوده به شمار مي‌رود، گفت: اميد داريم اين صندوق به عنوان يك ابزار جديد در حوزه تسهيلات مسكن تاثير مثبتي در بازار مسكن مناطق فرسوده داشته باشد.

محمدسعيد ايزدي در گفت‌وگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي درخصوص كاهش نرخ سود تسهيلات صندوق پس‌انداز يكم در بافت فرسوده كشور اعلام كرد: صندوق پس‌انداز يكم به عنوان يك ابزار جديد در حوزه تسهيلات مسكن به شمار مي‌رود كه اعلام طرح آن از سال گذشته آغاز شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي حذف شرط خانه اولي بودن براي دريافت تسهيلات در مناطق فرسوده را ويژگي مهم اين طرح در اين مناطق اعلام كرد و گفت: در حقيقت اين نخستين گام در سوق دادن بخشي از اين منابع از محل صندوق پس‌انداز يكم به سمت بافت فرسوده بود كه انگيزه‌ جديدي براي ساكنان آن ايجاد مي‌كند.

وي با بيان اين مطلب كه تك نرخي شدن سود اين صندوق به طور ويژه در حوزه بافت فرسوده نكته قابل توجه ديگري در اين بخش به شمار مي‌رود، افزود: سقف اين تسهيلات براي تهران ۱۶۰ميليون، براي شهرهاي بالاي ۲۰۰هزار نفر برابر با ۱۲۰ميليون و ساير مناطق شهري ۸۰ ميليون تومان است كه با عنوان صندوق پس‌انداز يكم زوجين ارائه مي‌شود.

اين مقام مسوول همچنين افزود: ميزان مبلغ اقساط اين وام در تهران ۹۴۰هزار تومان، در بخش فرسوده ۸۶۵ هزار تومان، در شهرهاي بالاي ۲۰۰هزار نفر ۶۵۴ هزار تومان و در ساير مناطق شهري به ۴۳۰هزار تومان كاهش پيدا كرده است كه در طول ۱۴۴ماه پرداخت مي‌شود.

ايزدي در بخش ديگري از سخنانش با ابراز اميدواري براي ايجاد تحول جديد در بخش مسكن بافت‌هاي فرسوده با استفاده از اين وام درصد پوشش اين تسهيلات نسبت به بهاي يك‌ متر مربع آپارتمان در تهران را برابر با 5/37درصد در يك واحد مسكوني ۹۵متري، ۴۲درصد در ۸۵ متري، ۴۸درصد در ۷۵متري و بالغ بر ۵۴ درصد در واحدهاي ۶۵ متري اعلام كرد.

جزييات بيشتر اين آمار در ۷ مركز استان ديگر به عنوان نمونه در جدول ذیل آمده است.

w11yy4vv8utaznrxpb8j.png

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید