تاریخ انتشار : 1400/10/28 14:22:34
ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده
کد خبر: 1400-10-0021 ; ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده

 

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: با توجه به ظرفیتی که در محلات محدوده بازآفرینی شهری وجود دارد، سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده و کم برخوردار ساخته شود.

به گزارش صبا نفت به نقل از ایسنا، محمد آئینی یکشنبه ۲۶ دی‌ماه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار استان همدان، بیان کرد: عملکرد گذشته همدان در رابطه با نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده چندین هزار واحد است و برای اینکه دوباره به حجم بالایی که مد نظر هست برسیم نیاز به تلاش در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده بدون حضور مردم انجام نمی‌شود، تصریح کرد: مالک و سازنده دو طرف این ماجرا هستند و مالک برای اینکه حاضر به سرمایه گذاری در این مناطق شود باید انتظاراتش را مد نظر قرار دهیم.

آئینی با بیان اینکه اگر لشگر انبوه سازان وارد این کار نشوند ما هیچ ‌توفیقی نخواهیم داشت، مطرح کرد: سازنده این محدوده نیاز به تسهیلات زیادی ندارد و به عنوان نمونه ۳۵۳ واحد در کشور ساخته شده که تنها حدود صد واحد از آنها تسهیلات دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران صدور طولانی مدت پروانه ساختمانی را مشکل اساسی دانست و اظهار کرد: در سال ۹۱ رکورد ۹۰ هزار واحد در کشور زده شد و در حال حاضر باید ۱۵۰ هزار واحد مسکونی مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده و کم برخوردار ساخته شود.

 

کد خبر: 1400-10-0021


© شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید