تاریخ انتشار : 1399/1/24 12:50:7
تغییر ناخدای بورس در روز تغییر ابرکانال
کد خبر: 1399-01-0003 ; تغییر ناخدای بورس در روز تغییر ابرکانال

دنیای‌اقتصاد جلسه شورای‌عالی بورس عصر روز گذشته برگزار شد. محور اصلی این جلسه بررسی استعفای شاپور محمدی پس ۴۵ ماه حضور در پست ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار بود.

در این نشست فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای‌عالی بورس با استعفای شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار که مدتی پیش مطرح شده بود، موافقت کرد. به این ترتیب نهایتا با جانشینی حسن قالیباف‌اصل با اکثریت آرا برای یک دوره ۳۰ ماهه به‌عنوان سکاندار جدید این سازمان موافقت شد. شایعه استعفای محمدی از ریاست سازمان بورس از سه‌شنبه هفته گذشته در فضای مجازی مطرح شده بود و پیگیری‌های «دنیای‌اقتصاد» از چند منبع ثانویه، آن را تایید کرده بود.

محمدی از پنجم مرداد ۹۵ (۴۵ ماه) رئیس سازمان بورس بود. کاهش هزینه‌های معاملاتی، اصلاح مقررات مربوط به بسته شدن و بازگشایی نمادها، کاهش تاخیر در انتشار اطلاعات، راه‌اندازی موسسات رتبه‌بندی اعتباری، عرضه اولیه بوک-بیلدینگ و کاهش روزهای تسویه، برخی از مهم‌ترین اقدامات وی در دوره ریاستش است.

حسن قالیباف‌اصل را می‌توان یازدهمین سکاندار سازمان بورس دانست که دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران داشته و پیش از این رئیس دانشکده علوم‌اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا بود. قالیباف اصل در رزومه خود، عناوینی مختلفی چون مدیر عاملی شرکت بورس اوراق بهادار تهران به مدت ۱۰ سال و مدیرعاملی برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری از جمله ایرانیان و امید را دارد.


© روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمانی صبانفت

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید