تاریخ انتشار : 1398/6/24 17:39:32
فتح قله‌های جدید در انتظار شاخص بورس
کد خبر: 1398-06-0032 ; فتح قله‌های جدید در انتظار شاخص بورس

فتح قله‌های جدید در انتظار شاخص بورس

ایرنا- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شتاب رشد شاخص بورس و عبور آن از کانال ۳۰۰ هزار واحد به نظر می‌رسد که شاخص از این محدوده حرکت و قله‌های جدید را فتح خواهد کرد.

محمود احترامی امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به علت رشد چند وقت اخیر شاخص بورس اشاره و بیان کرد: هفته گذشته دو اتفاق مهم رخ داد که منجر به تغییر روند بازار سرمایه و شاخص کل شد.

وی افزود: نخستین و مهمترین خبر گام سوم ایران درخصوص برجام بود که به شدت بازار را تحت تاثیر قرار داد. احترامی ادامه داد: در نگاه اول تصور فعالان بازار این بود که ممکن است برداشتن گام سوم ایران در خصوص برجام شاخص بورس را کاهشی کند که خوشبختانه نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه شاخص در مسیر افزایشی قرار گرفت و این روند صعودی تا روز گذشته ادامه دار بود.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر وجود حجم چشمگیری از نقدینگی در بورس که بین صنایع مختلف در حال چرخش هستند، بیان کرد: هم‌اکنون حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارند، حتی در معاملات هفته گذشته شاهد بودیم که ارزش معاملات در بورس و فرابورس به رقم بیش از سه هزار میلیارد تومان رسید که این اتفاق از جمله مسایل مثبت در روند صعودی شاخص بورس ارزیابی می شود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: نکته دیگر که می‌توانست به شدت روند بازار را تحت تاثیر قرار دهد تعطیلات هفته گذشته بود که این موضوع هم تاثیری را در شرایط معاملات نداشت و بازار با قدرت تمام به سمت قله‌های جدید حرکت کرد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به شتاب رشد شاخص بورس و عبور آن از کانال ۳۰۰ هزار واحد به نظر می‌رسد که شاخص از این محدوده حرکت و قله های جدید را فتح خواهد کرد.

به اعتقاد احترامی، این نکته را باید مدنظر قرار داد که اخبار سیاسی تاثیر به سزایی را در حرکت شاخص بورس تا پایان هفته جاری خواهد داشت. این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی خود از مسیر حرکت شاخص بورس را اینگونه بیان کرد: اگر بخواهیم بازار را از نگاه تکنیکالی مورد ارزیابی قرار دهیم باید گفت در دسترس ترین عدد برای رشد شاخص بورس ۳۳۰ هزار واحد است که با توجه به شتاب خریداران برای خرید سهام، شاخص به قله ۳۳۰ هزار واحد خواهد رسید. وی با اشاره به صنایع مورد اقبال بازار اشاره و بیان کرد: در وضعیت کنونی باید به سراغ صنایعی رفت که از نظر بنیادی در موقعیت خوبی قرار گرفته‌اند، در خصوص این صنایع می‌توان به صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و خودروسازی اشاره کرد که به دلیل افزایش سرمایه در کانون توجه سهامداران قرار گرفته است.

احترامی اظهار داشت: با توجه به شرایط حاضر روند شاخص بورس افزایشی خواهد بود مگر آنکه خبر بد سیاسی در بازار منتشر شود که منجر به خروج بازار از حالت عادی خواهد شد. این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: زمانی که شاخص هم وزن را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم شاهد رشد این شاخص در کنار شاخص کل هستیم که این موضوع نشان می‌دهد سهم‌های کوچک در کنار سهم‌های بزرگ در مسیر افزایشی قرار دارند به همین دلیل نمی‌توان گفت که سهام بزرگ ار برتری خاصی به سهام کوچک برخوردارند.


© روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمانی صبانفت

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید