تاریخ انتشار : 1395/7/17 10:40:25
6 مرکز خرید منحصربه فرد در جهان
مراکز خرید در جهان به وفور یافت می شوند، اما آنچه در این گزارش به آن می پردازیم، معرفی مراکز خریدی است که به گونه ای منحصر به فرد از ...

مراکز خرید در جهان به وفور یافت می شوند، اما آنچه در این گزارش به آن می پردازیم، معرفی مراکز خریدی است که به گونه ای منحصر به فرد از مفهوم تجاری خود عبور کرده و دیگر تنها یک مرکز خرید محسوب نمی شوند، بلکه بیشتر اماکنی سرگرم کننده، تفریحی، تاریخی و فرهنگی هستند که تجربه خرید را نیز برای بازدیدکنندگان خود فراهم می کنند.

وست ادموند (West Edmonton)

این مرکز خرید که در ایالت آلبرتای کانادا واقع شده یکی از متفاوت ترین مراکز خرید جهان محسوب می شود و با داشتن یک پارک آبی داخلی، فضایی منحصر به فرد را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. جالب است بدانید بزرگ ترین استخر موج جهان نیز در این مرکز خرید واقع شده است.

همچنین باغ وحشی نیز در این مرکز خرید قرار دارد که افراد می توانند با تماشای حیوانات موجود در آن، ساعاتی سرگرم شوند. وجود یک هتل نیز در محوطه این مرکز خرید، برای مسافرانی که قصد اقامتی کوتاه در این شهر را دارند، بسیار مناسب بوده و می توانند بعد از گردش در فضای مرکز خرید، برای استراحت به آنجا بروند.

در واقع می توان گفت مرکز خرید وست ادموند، تنها یک فروشگاه بزرگ برای خرید نبوده، بلکه مکانی جهت سرگرمی و تفریح محسوب می شود که مردم می توانند به عنوان یک تفریحگاه از آن استفاده کنند.

مرکز خرید دوبی

وجود یک آکواریوم بزرگ در وسط این بازار که تقریبا 3300 گونه جانوری را در خود جای داده است، مرکز خرید دوبی را به یکی از مراکز خرید متفاوت و خاص جهان تبدیل کرده است. مطمئنا پیاده روی در چنین فضایی و تماشای این گونه های دریایی، باعث احساس آرامش در بینندگان خواهد شد. ضمن اینکه ساختار این مرکز خرید نیز به گونه ای کاملا مناسب طراحی شده و فروشگاه های همسان و نزدیک به یکدیگر در یک راسته قرار دارند که این خصوصیت باعث دستیابی راحت تر خریداران به قسمت های مورد علاقه شان خواهد شد.


مرکز خرید آمریکا

این مرکز خرید که در بلومینگتون واقع در ایالت مینه سوتا قرار گرفته است با داشتن پارک، سینما، آکواریوم و... یکی از جذاب ترین مراکز خرید جهان محسوب می شود، اما آنچه این مرکز خرید را به یک نمونه منحصر به فرد در جهان تبدیل کرده، این واقعیت است که حدود 5هزار زوج جوان در این مرکز خرید پیمان ازدواج خود را بسته اند.

یک کلیسای کوچک و بسیار محبوب در این مرکز خرید واقع شده است که عشق را برای مراجعه کنندگان خود به ارمغان می آورد و بر همین اساس نیز مراسم های ازدواج زیادی در آن صورت گرفته است. محبوبیت این مرکز خرید به اندازه ای است که سالانه بیش از 40میلیون مشتری از آن دیدن می کند.


بازار امارات

شهر دوبی در حال حاضر دارای چندین مرکز خرید متفاوت و جذاب است که توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرده است، اما در میان این مراکز خرید، مرکز خرید امارات، مهم ترین آنها محسوب می شود که در عین سادگی، اصیل و خاص است.

این مرکز خرید نخستین مکانی بود که یک محوطه اسکی سرپوشیده را راه اندازی کرد و کماکان در این زمینه به عنوان یکی از بزرگ ترین ها در جهان محسوب می شود. این درحالی است که دمای بیرون از این محوطه ممکن است تا بالای 50درجه سانتیگراد نیز برسد و در داخل این محوطه، قابلیت اسکی روی برف برای بازدیدکنندگان فراهم شده است.

مرکز خرید Villagio

این مرکز خرید که در دوحه واقع شده است، به خاطر معماری خاصی که دارد جزو مجتمع های تجاری منحصر به فرد جهان محسوب می شود. این مرکز خرید که از ساختار شهرهای ایتالیا الهام گرفته شده است، معماری سنتی جالبی دارد که با نقاشی سقف و دیوارهایش به گونه ای خاص جلوه می کند. آسمانی که در سقف این بنا نقاشی شده، به گونه ای رؤیایی ترسیم شده است که چشم بینندگان را به خود خیره می کند.

همچنین کانال های آبی که در این مجتمع قرار دارند نیز به خوبی حال و هوای شهرهای ایتالیایی را به بازدیدکنندگان انتقال می دهند، در ضمن یک سالن هاکی روی یخ نیز در این مرکز خرید ساخته شده است.

مرکز خرید وافی (Wafi)

همان گونه که ذکر شد، دوبی شهر مرکز خریدهای منحصربه فرد است و مرکز خرید وافی نیز از جمله این اماکن خاص به شمار می رود. بازدید از این مجتمع، بیننده را از دوبی به مصر باستان می برد، چراکه ساختار این مکان به گونه ای طراحی شده است که اهرام ثلاثه و زندگی فراعنه باستان را یادآور می شود.

هرم هایی شیشه ای در سقف این مجتمع قرار گرفته و تندیس فراعنه نیز در بیرون از مرکز خرید واقع شده است. بازدید از چنین مرکز خریدی یک تجربه تاریخی را نیز برای خریداران فراهم کرده و از این نظر جزو فروشگاه های منحصر به فرد جهان به شمار می رود.

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید