تاریخ انتشار : 1398/2/16 16:40:17
افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین منتفی است
کد خبر: 1398-02-0024 ; افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین منتفی است

افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین منتفی است

 

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران درباره مسائل مطرح شده در جلسه غیرعلنی صبح امروز اظهار داشت: در این جلسه موضوعات مهم اقتصادی از جمله اصلاح ساختار بودجه که قرار است دولت انجام دهد، مسائلی مطرح شد و نوبخت سناریوهای مختلفی درباره این موضوع مطرح کرد و قرار شد کمیته مشترکی با مجلس تشکیل شود و این سناریوها مورد بررسی بیشتری قرار گیرد تا در این مدت زمانی ۴ ماهه ای که قرار شده اصلاحات بودجه صورت گیرد، این مسئله عملیاتی شود.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث افزایش قیمت بنزین در این جلسه، گفت: سناریوهای مختلفی در این مورد هم مطرح شد اما جمع مجلس به این نتیجه رسید که افزایش قیمت بنزین نداشته باشیم و بنزین با قیمت هزار تومان عرضه می‌شود و مسیر خودش را طی خواهد کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته برای آنکه ساماندهی لازم برای سوخت و همچنین جلوگیری از قاچاق آن صورت گیرد، قرار شد کارت‌های سوخت احیا شود و دولت ساماندهی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی بیان کرد: همچنین در خصوص گسترش مراکز CNG در کشور از سوی دولت به ویژه برای ناوگان‌های خصوصی و تاکسی‌ها مباحثی مطرح شد تا از این طریق میزان مصرف بنزین را کاهش دهیم.

نعمتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احیای کارت سوخت برای سهمیه بندی بنزین است، گفت: هیچگونه افزایش قیمتی صورت نخواهد گرفت و کارت سوخت صرفاً برای ساماندهی است و برای افزایش قیمت نیست و همچنین مصرف بنزین سقفی ندارد. به این معنا که ممکن است فردی در ماه ۹۰ لیتر و فرد دیگری ۳۰ لیتر بنزین مصرف کند و احیای کارت سوخت صرفاً برای جلوگیری از قاچاق سوخت است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا بر این اساس تا پایان سال شاهد افزایش قیمت بنزین نخواهیم بود؟ تصریح کرد: این مسئله تصمیم مجلس و دولت است و انشاالله این تصمیم پایدار خواهد بود و تا پایان سال افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تنشی در جلسه غیرعلنی مجلس صورت گرفت، اظهارداشت: هیچگونه تنشی در این جلسه وجود نداشت.

نعمتی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا درباره قیمت کالاهای اساسی در جلسه غیرعلنی مجلس بحثی مطرح شد، خاطرنشان کرد: درباره افزایش قیمت کالاهای مختلف مباحثی مطرح شد اما جلسه امروز مشخصاً درباره اصلاح ساختار بودجه و افزایش قیمت بنزین بود.


© روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمانی صبانفت

 

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید