تاریخ انتشار : 1398/2/15 16:27:14
باغ راز هستی در منطقه 22 و در مجاورت دریاچه خلیج فارس افتتاح شد
کد خبر: 1398-02-0023 ; باغ راز هستی در منطقه 22 و در مجاورت دریاچه خلیج فارس افتتاح شد

باغ راز هستی در منطقه 22 و در مجاورت دریاچه خلیج فارس افتتاح شد

 

با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر

باغ راز هستی در منطقه 22 و در مجاورت دریاچه خلیج فارس افتتاح شد، شهرنوشت: باغ راز هستی در منطقه 22 امروز با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر افتتاح شد، این باغ در محوطه ای به مساحت 18.5 هکتار در شمالی ترین نقطه بوستان جلگلی و ضلع غرب دریاچه شهدای خلیج فارس واقع شده است و دارای بخش هایی مانند باغ پرندگان و زیستگاه حیواناتی مانند مارال و قوچ و میش است.

 

 

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ در آیین بهره برداری از باغ راز هستی گفت:‌ مهمترین رسالتی که شهرداری مرکز در این منطقه  برای ما تعریف کرده است نظم و نسق بخشیدن به ساخت و ساز و بلندمرتبه سازی های منطقه است. بنابراین اولین اقدام ما همین کار بود به همین دلیل در طول این مدت هیچ پروانه ای بر خلاف مفاد طرح تفصیلی ارائه و هیچ مجوز بالای ۱۱ طبقه داده نشده است. وی افزود: بر همین مبنا هم طرح تفصیلی منطقه 22 طراحی و به شورای عالی شهرسازی ارائه شده است که رویکردی کاملا زیست محیطی دارد و یک منطقه الگو و نمونه برای توسعه پایدار شهری مبتنی بر مطالعات عمیق ارائه می دهد. این طرح از اجرای مسیری که در گذشته در این منطقه شکل گرفته بود ممانعت می کند.

 

 

 


وی با بیان این که شهروندان ما به فضاهایی نیاز دارند که از تنهایی و آسیب های ناشی از تنهایی رها شوند، گفت: باغ راز هستی این امکان را برای شهروندان به وجو.د می آورد تا ساعاتی را دور از هیاهوی شهر بگذرانند. نوذرپور خاطرنشان کرد: مطلب دومی که در اولویت ما قرار دارد این است که ساخت و سازها در گذشته شکل گرفته بود اما متناسب با آن سرانه های هفت گانه شکل نیافته بود. درهمین جلسه خانمی از نبود امکانات آموزشی در منطقه به درستی گلایه داشت البته وظیفه شهرداری ساخت فضای آموزشی و مدرسه نیست اما به عنوان کمک کننده و تسهیل کننده در این زمینه مساعدت می کنیم. این وظیفه دولت است که سرانه ها را تامین کند. ما در صورتی که لازم باشد برای اختصاص زمین و فضا همکاری می کنیم. هدف پاسخ به این بخش از نیازهای شهر ماست. شهردار منطقه 22 درباره باغ راز هستی ادامه داد: این پروژه از سال 92 راه افتاد اما از 93 رها شد و ما در سال 97 آن را دوباره احیا کردیم. این پروژه سی و پنجمین پروژه عمرانی است که در منطقه 22 افتتاح می شود و ما برنامه ریزی داریم تا قبل از پایان نیمه اول سال از 20 پروژه دیگر بهره برداری کنیم. شهردار منطقه 22 در پایان گفت: شهر و جامعه ای که قرار است خلاق باشد باید محیط خلاقی هم برای شهروندان مهیا کرده باشد. این باغ پذیرای جمعیت خلاق خواهد بود که نتیجه آن فناوری و تکنولوژی های جدید است. امیدوارم این باغ که توسط همکاران من آماده پذیرایی از شهروندان است مورد رضایت مردم قرار بگیرد.

 

 


© روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمانی صبانفت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید