تاریخ انتشار : 1397/3/2 17:3:30
جزئیات گسل‎های پرخطر منطقه 2 تهران + نقشه
شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به منظور رعایت حقوق شهروندان، اطلاع‌رسانی شفاف و مدیریت یکپارچه و هماهنگ، نقشه پهنه‌های گسلی سه نقطه ...

تسنیم- شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به منظور رعایت حقوق شهروندان، اطلاع‌رسانی شفاف و مدیریت یکپارچه و هماهنگ، نقشه پهنه‌های گسلی سه نقطه پرخطر، متوسط و ضعیف منطقه 2 تهران را اعلام کرد.

شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را مکلف کرد تا با همکاری دستگاه‌های ذی‌مدخل، پهنه‌های گسلی شهر تهران را شناسایی و اعلام کند. در سال 95 پیرو مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نقشه پهنه‌های گسلی شهر تهران با توجه به ضرورت تهیه اسناد پایه و تشخیص مناطق پرخطر با همکاری و محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهیه شد و در شورای‌عالی به تصویب رسید و ابلاغ شد.

در عین حال بر اساس اعلام نظر شورا، نقشه پهنه‌های گسلی پایتخت برای شهرداری و دستگاه‌های مرتبط ارسال شده است.

به گفته  دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران شناسایی پهنه‌های گسلی کمک می‌کند تا ساخت و سازهایی که در این عرصه ها وجود دارد مقاوم‌سازی شوند و اینها ویژگی اسناد تولید شده هستند.

محمدسعید ایزدی در این‌باره گفت: آنچه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در اطلاع عمومی نقشه‌های پهنه‌های گسلی مورد تاکید قرار داده و می‌دهد این است که شهرداری اولا از دادن مجوز ساخت ساختمان‌های بالای 12 طبقه پرهیز کند. همچنین ساختمان‌های حساس همچون پمپ بنزین، بیمارستان، مدرسه و ساختمان‌هایی که ساخت آنها در پهنه‌های پرخطر است، توصیه نمی‌شود.

وی افزود: به منظور هرگونه سوء‌استفاده از نقشه پهنه‌های گسلی موارد فوق تهیه شده و در اختیار عموم شهروندان قرار می گیرد. البته مردم باید در نظر داشته باشند که نقشه پهنه‌های گسلی از سوی دو مرجع شهرداری تهران و همچنین دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری معتبر است.

در دومین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در سالجاری (97)، گزارش تدقیق نقشه گسل‌ها و تعیین حرائم آنها در کلانشهرهای تهران، کرمان، مشهد، کرج، تبریز و البرز که توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهیه شده، مورد بررسی قرار گرفت و به پیشنهاد رئیس شورا (وزیر راه و شهرسازی) مقرر شد تا دستورالعمل اجرایی نقشه‌های گسلی شهر تهران در یکماه آتی تهیه شود و به پیشنهاد شورا برای ضمانت‌های اجرایی لازم به هیات وزیران پیشنهاد تا در این مورد مصوبه هیات وزیران نیز اخذ شود.
 

atirxhlvp89s6m3vtmw4.jpg

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید