تاریخ انتشار : 1396/7/10 14:17:34
رتبه رقابت پذیری اقتصاد ایران 7 پله ارتقا یافت
جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد که شاخص رقابت پذیری ایران در میان کشورهای جهان 7 رتبه بهبود یافته است.

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد که شاخص رقابت پذیری ایران در میان کشورهای جهان 7 رتبه بهبود یافته است.

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد با عنوان «گزارش رقابت پذیری 18-2017» نشان می دهد که شاخص رقابت پذیری ایران در میان کشورهای جهان 7 رتبه بهبود یافته است.

در نتیجه این ارتقاء رتبه، ایران در بین 137 کشور جهان در رتبه شصت و نهم جای گرفته است. رتبه ایران در این گزارش در سال های 2014، 2015 و 2016، به ترتیب 83، 74 و 76 بوده است.

در گزارش امسال، سوئیس همچنان رتبه نخست رقابت پذیری جهانی را حفظ کرده و آمریکا از رتبه سوم سال گذشته به رتبه دوم ارتقا یافته است.

یمن، که گرفتار جنگ داخلی و فقر شدید است در رتبه آخر این فهرست قرار گرفته است. البته در گزارش مجمع جهانی اقتصاد کشورهایی نظیر عراق و سوریه که در آنها فعالیت های عادی تجاری امکن پذیر نیست، جای ندارند.

گزارش رقابت پذیری جهانی مجمع جهانی اقتصاد همچنان جامع ترین برآورد در نوع خود به شمار می رود. برای تهیه این گزارش 114 شاخص مختلف شامل مفاهیمی همچون مولد بودن و رفاه بلند مدت اقتصادی در نظر گرفته می شود.

این شاخص ها در 12 گروه مختلف طبقه بندی شده اند: نهادها، زیرساخت ها، محیط کلان اقتصادی، سلامت و آموزش اولیه، آموزش عالی، راندمان کالاها در بازار، راندمان بازار کار، توسعه بازارهای مالی، آمادگی تکنولوژیک، وسعت بازار، جذابیت و نوآورانه بودن کسب و کار.

رتبه ایران از نظر شاخص نوآوری از رتبه 89 سال گذشته به رتبه 66 ارتقا یافته است. ایران همچنین از نظر جذابیت کسب و کار از رتبه 109 به رتبه 97 ارتقا یافته است. رتبه ایران از نظر شاخص وسعت بازار با توجه به جمعیت حدودا 80 میلیونی و تولید ناخالص داخلی نسبتا بالا، بدون تغییر نسبت به سال گذشته همچنان نوزدهم است.

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید