تاریخ انتشار : 1395/11/30 12:23:15
مالک شرکت سامسونگ بازداشت شد
در کره جنوبی وارث شرکت سامسونگ بازداشت شده است. در رسوایی مالی بزرگی که پای خانم رئيس جمهور را به میان کشید، صاحب سامسونگ ...

در کره جنوبی وارث شرکت سامسونگ بازداشت شده است. در رسوایی مالی بزرگی که پای خانم رئيس جمهور را به میان کشید، صاحب سامسونگ به دادن رشوه متهم شده است.

رسوایی مالی بزرگی که به برکناری خانم پارک گون-هه، رئیس جمهور کره جنوبی منجر شد، روز جمعه (17 فوریه) به لی جه یونگ، دارنده و رئیس کل غیررسمی شرکت بزرگ سامسونگ رسید.

دادگاهی در سئول پس از چند ساعت مشاوره حکم بازداشت آقای لی را صادر کرد. سخنگوی دادگستری کشور بازداشت رئیس اصلی سامسونگ را برای تحقیقات بیشتر "ضروری" دانسته است. طبق قانون او می‌تواند بدون حکم دستگیری تا ۲۰ روز در بازداشت باشد.

وارث سامسونگ متهم است که حدود ۳۴ میلیون یورو (بیش از ۳۵ میلیون دلار) به چوی سون سیل، دوست رئیس جمهور، رشوه پرداخته است. گفته می‌شود، هدف او آن بوده که موافقت یک صندوق دولتی را با ادغام شرکتی در گروه تأسیسات خود جلب کند. او تمام اتهامات را رد می‌کند.

به نظر منتقدان این ادغام به تقویت موقعیت سامسونگ منجر می‌شده است.

یکی از ثروتمندترین مردان کره جنوبی

لی جه یونگ، رئيس کل غیررسمی ۴۸ ساله‌ی سامسونگ، وارث اصلی بنیادگذار این شرکت و معاون اول آن است که پس از سکته قلبی پدرش در سال ۲۰۱۴ عملا به ریاست این شرکت بزرگ شناخته شد.

سامسونگ بزرگترین شرکت صنعتی و مالی کره جنوبی است و در کنار اپل یکی از دو شرکت بزرگ سازنده تلفن‌های هوشمند در سطح جهان محسوب می‌شود.
نمایندگان پارلمان کره جنوبی در دسامبر گذشته به عدم کفایت پارک گون-هه، رئیس جمهور رای دادند. در حال حاضر دادگاه قانون اساسی فرایند برکناری خانم رئیس جمهور را در دست بررسی دارد.

پارک گون-هه هنوز به طور رسمی رئیس‌جمهور کره جنوبی است، اما اختیارات او سلب و به نخست‌وزیر این کشور منتقل شده است.

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید