تاریخ انتشار : 1395/11/24 10:25:51
دردسرهای آخرین نسل اینترنت ثابت در ایران
تبلیغ برای فروش سرویس آخرین نسل اینترنت ثابت (TD-LTE) به عنوان جایگزین فناوری منسوخ شده وایمکس در حالی توسط اپراتورها آغاز شده که ...

تبلیغ برای فروش سرویس آخرین نسل اینترنت ثابت (TD-LTE) به عنوان جایگزین فناوری منسوخ شده وایمکس در حالی توسط اپراتورها آغاز شده که مشترکان تجربه ارائه مشوق‌های ویژه و سپس حذف تخفیف‌ها در وایمکس را داشته‌اند.

به نقل از فارس، فناوری TD-LTE (نسل چهارم ارتباطات ثابت) پس از طی یک دوره آزمایشی چندی است توسط دو اپراتور عرضه تجاری شده است. 

این فناوری با عنوان مصطلح وایمکس پیشرفته پس از منسوخ شدن فناوری وایمکس جایگزین آن در 2 اپراتور ارائه دهنده وایمکس شده است؛ اما متفاوت از وایمکس است و مودم‌های وایمکس نیز در  TD-LTE قابل استفاده نیستند.

با توجه به تازه بودن فناوری TD-LTE تبلیغات برای جذب مشترک از سوی اپراتورها آغاز شده و فراگیر شدن این فناوری احتمالاً به کمی زمان نیاز دارد.

همزمان با آغاز ارائه TD-LTE، گلایه‌هایی از سوی مشترکان درباره این سرویس شنیده می‌شود. مشترکانی که اکنون مودم‌های TD-LTE را از اپراتورها خریداری کرده‌اند، گلایه‌هایی بابت کیفیت و پوشش آنتن دهی این سرویس ابراز می‌کنند. آنها می‌گویند سرعت دانلود TD-LTE طبق تبلیغات نیست. حداقل سرعت TD-LTE چهار مگابیت بر ثانیه عنوان شده که در برخی تست‌ها دست‌یابی به سرعت بیش از 600 مگابیت بر ثانیه اعلام شده است.

همچنین برخی مشترکان از تجربه سرویس وایمکس نگران هستند، زیرا در ابتدای ارائه سرویس وایمکس، اپراتورها تخفیف‌های چشمگیری در قیمت مودم و سرویس برای جذب مشتری ارائه کردند که این تخفیف‌ها پس از پایدار شدن سرویس و رسیدن به تعداد مشترکان کافی به تدریج حذف شد و مزیت قیمت مقرون به صرفه سرویس وایمکس از بین رفت.

اکنون که مودم‌های فناوری منسوخ شده وایمکس روی دست برخی مشترکان مانده، این نگرانی درباره خریداری مودم جدید و سرویس جدید فناوری جایگزین سرویس وایمکس نیز وجود دارد. 

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید