تاریخ انتشار : 1395/11/23 10:4:30
قیمت نفت در بازارهای جهانی بالا رفت
قیمت‌ نفت در بازارهای جهانی افزایش یافته است. افزایش نفت به دنبال انتشار گزارش‌هایی از کاهش تولید نفت اوپک اتفاق می‌افتد.

قیمت‌ نفت در بازارهای جهانی افزایش یافته است. افزایش نفت به دنبال انتشار گزارش‌هایی از کاهش تولید نفت اوپک اتفاق می‌افتد.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است که اعضای اوپک به توافق خود برای کاهش عرضه نفت پایبند بوده‌اند. قیمت‌ نفت به دنبال این گزارش‌ها تا ۲ درصد بالا رفت. امروز هر بشکه نفت برنت دریای شمال به قیمت ۵۶.۶۲ دلار به فروش رسید.

گفته می‌شود که عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک، بیشتر از آنچه که توافق شده تولید نفت خود را پایین آورده است. بنا بود که عربستان تولید نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه کاهش دهد، که بیشترین کاهش در میان اعضای اوپک بود.

در ماه‌های اخیر اعضای اوپک و همچنین دیگر تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید به توافق رسیدند.

قیمت نفت در حدود یک ماهی که از سال جدید میلادی می‌گذرد عموما از قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ بالاتر بوده است، هرچند نفت خام هنوز فاصله زیادی با بهای بالای صد دلار نفت در دوره پیش از نیمه سال ۲۰۱۴ دارد. با افزایش قیمت نفت شاخص سهام در بازار سرمایه آمریکا نیز بالا رفته است. گزارش بلومبرگ حاکی از آن است که سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در بخش نفت و انرژی بیشتر شده است.

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید