تاریخ انتشار : 1395/6/20 16:10:34
دلایل سفر به ایران از دیدگاه یک روزنامه انگلیسی
روزنامه انگلیسی تلگراف با بیان 6 دلیل برای سفر به ایران به توصیف جذابیت های ایران برای گردشگران خارجی پرداخت و نوشت: گردشگرانی که عازم ...

روزنامه انگلیسی تلگراف با بیان 6 دلیل برای سفر به ایران به توصیف جذابیت های ایران برای گردشگران خارجی پرداخت و نوشت: گردشگرانی که عازم این کشور می شوند، ایران را همچون فرش ایرانی کشوری پیچیده، رنگارنگ و بسیار سنتی توصیف می کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی تلگراف، گردشگرانی که به ایران سفر کرده اند، این کشور را یک مقصد فوق العاده برای سفر و مملو از گنجینه های دست نخورده ای می دانند که منتظر کشف شدن هستند. این واقعیت که ایران در صدر فهرست های پذیرنده گردشگر به تعداد بالا قرار ندارد بدان معناست که انسان های با ذهن باز احتمالا از سفر به این کشور لذت خواهند برد.

گردشگرانی که عازم این کشور می شوند، ایران را همچون فرش ایرانی کشوری پیچیده، رنگارنگ و بسیار سنتی توصیف می کنند. عاشقان تاریخ از دیدن بناهای تاریخی از جمله شهر باستانی پرسپولیس شگفت زده می شوند، در حالی که زیبایی فتوژنیک معماری کلاسیک ایرانی که معمولا با آن کاشی های آبی معروف پوشیده شده، چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد. وجود کوهستان های مناسب بری اسکی در کنار چشم انداز زیبای کویر با ترکیبی از ساکنان مهمان نواز و غذاهای لذیذ و فرهنگ باستانی ترکیب یافته از شهر و موسیقی و هنر بدان معناست که ایران مقصدی الهام بخش برای گردشگران است.

پایتختی فرهنگی

تهران که در دامنه کوه البرز بنا شده و شهری شلوغ و پرترافیک است، شهری غنی از نظر گنجینه های تاریخی است که در موزه های این شهر به نمایش گذاشته شده اند. موزه ملی ایران، خزانه جواهرات ملی و کاخ های مختلف نظیر کاخ گلستان، کتیبه های پرسپولیس، جواهرات زیبای ساخته شده توسط هنرمندان ایرانی، آقار بر جای مانده از شاهان صفوی و تصاویر شاهان دوره قاجار را در پیش چشم بینندگان مشتاق به نمایش گذاشته اند.

بازارهای قدیمی

کسانی که علاقمند به دیدن عجایب ایران به جای خیابان های شلوغ و پر سر و صدای این کشور هستند، باید سری به بازارهای سنتی و قدیمی، شهرهای مهم تاریخی ایران بزنند. تبریز، پایتخت سابق معروف ترین بازار ایران را دارد. بازار سرپوشیده این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسدیه و قدمت آن به 1000 سال قبل برمی گردد. بازار بزرگ اصفهان نیز که در بی میدان نقش جهان و مسجد جامع واقع شده از قدمت زیادی برخوردار است. بازار تهران البته مدرن تر است و قدمت آن تنها به 2 قرن پیش بر می گردد.

اماکن زیارتی

ایران، کشوری با بالاترین میزان تمرکز شیعیان در جهان دارای اماکن مقدس و زیارتی مهمی است. وجود این اماکن نشان دهنده اهمیت مذهب در زندگی روزمره ایرانیان است. مهمترین مکان مذهبی ایران که یکی از زیبایی های گردشگری ایران است، حرم رضوی و گنبد طلایی آن است که مزار امام هشتم شیعیان است. شیعیان از نقاط مختلف جهان برای زیارت این مرقد شریف به مشهد می آیند. در جنوب ایران، آرامگاه شاه چراغ در شیراز نیز یکی از اماکن مذهبی ایران است.

مکان های ثبت شده در فهرست میراث جهانی

21 مکان و چشم انداز در ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. اگر به ایران سفر می کنید،بازدید از پرسپولیس را فراموش نکنید. پرسپولیس پایتخت پر شکوه امپراطوری هخامنشی بوده که توسط اسکندر مقدونی ویران شده است. دیگر مکان های جذابی که حتما باید دیده شوند، میدان نقش جهان و مسجد جامع در اصفهان هستند. مسجد جامع، بزرگترین مسجد ایران است که از مجموعه ای از ایوان ها و کاشی کاری های آبی و طلایی تشکیل شده است. باغ فین کاشان نیز یکی از اماکن زیای تاریخی است که شایستگی قرار گرفتن در فهرست بازدیدهای شما را دارد.

ماجراجویی در طبیعت

بیش از نیمی از ایران توسط کوه ها پوشیده شده است. بنابراین اسکی و کوهنوردی می تواند یکی از جذابیت های سفر به ایران باشد. فتح قله دماوند و قله سبلان در رشته کوه های البرز در فصل تابستان و اسکی در سپیدان در رشته کوه های زاگرس در فصل زمستان می تواند تجربه ای فراموش نشدنی باشد. کویر نوردی نیز در مناطق کویری وجه دیگری از جذابیت های ایران برای افرادی است که علاقمند به ماجراجویی در طبیعت هستند.

هتل سراها

هتل های 3 ستاره در اکثر شهرهای ایران دیده می شوند، اما بهتر است گردشگران در خانه های قدیمی که به تازگی به هتل تبدیل شده اند اقامت بگزینند. بهترین این هتل سراها را می توان مرکز ایران یافت از جمله هتل سرای عامری ها در کاشان، هتل عباسی در اصفهان و هتل سرای نیایش در شیراز.

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید